SYSTEM OŚWIATOWY MIASTA
OŚWIATA - PODSTAWOWE PARAMETRY
421
Liczba dzieci objętych nauczaniem przedszkolnym
78,11%
Współczynnik skolaryzacji przedszkolnej
Wskaźnik określa stosunek liczby dzieci objętych wychowaniem przedszkolnym w wieku 3-5 lat w ogólnej liczbie dzieci w tym wieku.
21,56
Średnia liczebność oddziałów w szkołach podstawowych
Wskaźnik określa ilu uczniów przypada przeciętnie na 1 oddział klasowy.
2,26
Średnia liczba etatów nauczycielskich na oddział w SP
Wskaźnik określa ilu nauczycieli przypada przeciętnie na 1 oddział klasowy.
1 811
Liczba dzieci w szkołach podstawowych
102,61%
Współczynnik skolaryzacji w szkołach podstawowych
Wskaźnik określa jaki odsetek dzieci objętych obowiązkiem szkolnym pobiera naukę w szkole podstawowej.
9,56
Liczba uczniów na etat nauczycielski w szkołach podstawowych
Wskaźnik określa ilu uczniów przypada na 1 etat nauczycielski w szkole podstawowej.
9,3
Wskaźnik efektywności zatrudnienia nauczycieli
Wskaźnik określa ilu uczniów potrzeba, aby sfinansować 1 umownie liczony etat nauczyciela.
SYSTEM OŚWIATOWY MIASTA MRĄGOWA W 2020 R.
W roku szkolnym 2019/2020 Miasto Mrągowo było organem prowadzącym dla 2 ośmioletnich szkół podstawowych oraz 2 przedszkoli w podziale na:
Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika
Szkoła Podstawowa nr 4 im. gen. Stefana Grota Roweckiego
Przedszkole nr 1 "Stokrotka"
Przedszkole nr 2 "Bajka"
Organizacja szkół i przedszkoli w roku szkolnym 2020/2021
KSZTAŁCENIE UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI POTRZEBAMI EDUKACYJNYMI
Do placówek na terenie Miasta Mrągowa uczęszczało 85 dzieci z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego. Szkoły zatrudniały specjalistów zgodnie z zaleceniami Poradni Pedagogiczno-Psychologicznej. W obu mrągowskich szkołach podstawowych przygotowano sale do integracji sensorycznej. Dodatkowo podejmowano szereg działań:
Szkoła Podstawowa nr 1:
dostosowywanie treści, metod i organizacji nauczania do możliwości uczniów ze specjalnymi potrzebami,
korzystanie z pomocy psychologiczno-pedagogicznej i specjalnych form pracy dydaktycznej,
umożliwienie indywidualnego procesu kształcenia i zajęć rewalidacyjnych,
oferta zajęć specjalistycznych oraz zajęcia pozalekcyjne dostosowane do potrzeb i możliwości uczniów,
spotkania z psychologiem i pedagogiem,
warsztaty dla rodziców,
Szkoła Podstawowa nr 4:
zapewnienie opieki nauczyciela wspomagającego,
oferta zajęć rewalidacyjnych, logopedycznych, korekcyjno-kompensacyjnych, wyrównawczych, integracji sensorycznej, terapii psychologicznej oraz pedagogicznej,
zapewnienie zajęć dodatkowo rozwijających uzdolnienia,
utrzymywanie stałego kontaktu rodzica dziecka z wychowawcą, pedagogiem, nauczycielami specjalistami i dyrekcją szkoły w celu analizy funkcjonowania dziecka w szkole, dostosowania metod i form zajęć edukacyjnych realizowanych indywidualnie z uczniem,
Przedszkole nr 1:
zapewnienie dzieciom z orzeczeniami o niepełnosprawności i opiniami zajęć rewalidacyjnych, logopedycznych, rehabilitacji ruchowej oraz zajęć korekcyjno-kompensacyjnych,
dostosowanie metod, form i treści nauczania do możliwości dzieci,
zatrudnienie pomocy nauczyciela w grupach zgodnie z orzeczeniami,
utrzymywanie stałego kontaktu z rodzicami dzieci,
Przedszkole nr 2:
prowadzenie oddziałów integracyjnych zgodnie z potrzebami dzieci,
zapewnienie opieki nauczyciela współorganizującego w trakcie zawieszenia zajęć.